Zapraszamy na małopolski finał II edycji Turnieju Gry 1×1 – Puchar Frugo! Turniej odbędzie się na obiektach Gminnego Centrum Sportu w Staniątkach (gmina Niepołomice, ul. Sportowa 961) w środę 18 września 2024 roku.
Do rywalizacji stanie 127 młodych futbolistek i futbolistów z roczników 2013, 2014, 2015 i 2016. Turniej w kategoriach 2015 i 2016 odbędzie się w godzinach 8:15-13:30, a turniej w kategoriach 2013 i 2014 w godzinach 13:15-18:30. Szczegóły poniżej.
Na pełnowymiarowej płycie sztucznego boiska GCP w Staniątkach zostanie wyznaczonych 8 miniplaców gry. Pojedynki będą śledzić trenerzy MZPN. Rodziców i opiekunów towarzyszących rywalizującym na boisku zapraszamy na trybunę Centrum Sportu w Staniątkach, usytuowaną od strony ul. Wodociągowej. Tuż obok znajduje się parking dla pojazdów osobowych.
Na zwycięzców finałów wojewódzkich w rocznikach 2013 i 2014 w październiku czekają nie tylko zmagania w Finale Ogólnopolskim II edycji Turnieju Gry 1×1 – Pucharu Frugo, ale także możliwość kibicowania reprezentacji Polski w meczu Ligi Narodów z Chorwacją. Natomiast zwycięzcy finałów poszczególnych kategorii poza nagrodami rzeczowymi otrzymają zaproszenie do udziału w eskorcie podczas meczu Ligi Narodów Polska – Szkocja w listopadzie.
Dla zawodniczek i zawodników z roczników 2015 i 2016 rywalizacja kończy się na etapie wojewódzkim oraz tytule Mistrza Małopolski.
Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem Turnieju!
Regulamin Turnieju Gry 1×1 – Puchar Frugo: TUTAJ
UWAGA ZAWODNICZKI/ZAWODNICY, RODZICE, TRENERZY
- Trenerów lub rodziców prosimy o potwierdzenie udziału zawodniczki/zawodnika do 16 września 2024 (poniedziałek) włącznie, na adres mailowy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Prosimy o zgłaszanie na ww. e-mail ewentualnych błędów w imieniu i nazwisku zawodniczki/zawodnika oraz w nazwie klubu; w przypadku zmiany klubu należy podać pierwszy i drugi klub
- W razie choroby lub nieobecności prosimy o przekazanie informacji mailowo (
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ) lub telefonicznie: 882-403-070 - Podczas rejestracji przed turniejem należy okazać dokument zawodniczki/zawodnika (legitymacja szkolna, dowód osobisty, paszport)
- Podczas turnieju obowiązują stroje klubowe – koszulka, spodenki, getry
Harmonogram turnieju (18.09.2024, Staniątki, ul. Sportowa 961)
Godz. 8:15-13:30 Roczniki 2016 i 2015 dziewczynek i chłopców
8:15 rejestracja zawodniczek/zawodników w biurze zawodów
8:45-8:55 odprawa, przypomnienie najważniejszych zasad turnieju, otwarcie turnieju
9:00-13:00 rozgrywki na 8 boiskach, 8 kolejek w każdej kategorii, w kolejności grają: 2016 (dziewczynki), 2016 (chłopcy), 2015 (dziewczynki), 2015 (chłopcy)
13:00 zakończenie turnieju w rocznikach 2016 i 2015
Godz. 13:15-18:30 Roczniki 2014 i 2013 dziewczynek i chłopców
13:15 rejestracja zawodniczek/zawodników w biurze zawodów
13:45-13:55 odprawa, przypomnienie najważniejszych zasad turnieju, otwarcie turnieju
14:00-18:00 rozgrywki na 8 boiskach, 8 kolejek w każdej kategorii, w kolejności grają: 2014 (dziewczynki), 2014 (chłopcy), 2013 (dziewczynki), 2013 (chłopcy)
18:00 zakończenie turnieju w rocznikach 2014 i 2013
Przebieg turnieju będzie można śledzić na bieżąco na stronie
https://www.laczynaspilka.pl/turnieje/
po wpisaniu kodu organizatora: pucharfrugo
Więcej informacji na ten temat opublikujemy we wtorek.
Lista finalistów – TUTAJ
Podczas finału będzie czynna Strefa FRUGO!
Sponsorem tytularnym turnieju jest marka Frugo, należąca do FoodCare Sp. z o. o – polskiego przedsiębiorstwa z branży spożywczej, obecnego na rynku od 1984 roku. – 1×1 Puchar Frugo to wyjątkowe przedsięwzięcie i wspieramy je z wielką dumą. Wszystkich utalentowanych zawodników z całej Polski łączą nie tylko niebywałe umiejętności, ale przede wszystkim kreatywność, entuzjazm i odwaga. Są to cechy decydujące o sukcesie w grze 1 na 1, a jednocześnie są utożsamiane z kultową marką Frugo, która od zawsze inspirowała do życia pełnego pasji i dodawała energii do podążania za marzeniami. Wierzymy, że 1×1 Puchar Frugo będzie miejscem narodzin nowych piłkarskich gwiazd. Życzymy uczestnikom, aby w przyszłości zdobywali efektowne bramki już w reprezentacyjnych koszulkach z orłem na piersi – mówi Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.
Małopolski Związek Piłki Nożnej – organizator wojewódzkiej edycji Turnieju Gry 1×1, przygotuje dla uczestników poczęstunek w altance na wolnym powietrzu:
• Kosze owocowe (banany, jabłka)
• Hot-dog / zapiekanka
• Woda mineralna niegazowana 500ml
• Sok Cappy pomarańcza/jabłko 200ml
Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem Turnieju!
Regulamin Turnieju Gry 1×1 – Puchar Frugo: TUTAJ
Najważniejsze reguły rywalizacji:
• wszyscy uczestnicy Finału Wojewódzkiego w danej kategorii wiekowej trafiają do jednej grupy – brak podziału na mniejsze grupy
• każdy uczestnik rozegra 8 spotkań z losowo wybranymi przeciwnikami
• wyłonienie zwycięzcy następuje w oparciu o wyniki z grupy po zakończeniu wszystkich spotkań
• Stosuje się następującą punktację:
*za zwycięstwo zawodnik/zawodniczka otrzymuje 3 punkty
*za mecz nierozstrzygnięty (remisowy) – 1 punkt
*za przegraną – 0 punktów
Klasyfikację ustala się według liczby zdobytych punktów.
W przypadku uzyskania równej liczby punktów przez dwóch lub więcej uczestników, o zajętym miejscu decyduje w kolejności: a) liczba zdobytych punktów w meczach między tymi zawodnikami, b) przy dalszej równości, większa liczba zwycięstw, c) przy dalszej równości korzystniejsza różnica we wszystkich meczach, d) przy dalszej równości, większa liczba bramek zdobytych we wszystkich meczach, e) przy dalszej równości, rzuty karne pomiędzy zainteresowanymi uczestnikami, f) rzuty karne wykonuje się wg wytycznych zawartych w regulaminie (§ 8 ust. 4).
Najważniejsze przepisy gry:
• Każdy mecz trwa 4 minuty.
• Zdobycie bramki jest możliwe wyłącznie ze strefy strzału.
ROZPOCZĘCIE I WZNOWIENIE GRY
a.przed rozpoczęciem meczu następuje losowanie, które wyłania osobę, której będzie przysługiwało prawo wyboru: lub będzie mogła rozpocząć mecz, lub wybrać stronę, na którą będzie atakować. Jeśli Zawodnik wybierze prawo do rozpoczęcia meczu, wówczas przeciwnik może wybrać stronę, na którą będzie atakował,
b.rozpoczęcie meczu następuje z piłki stojącej na środku boiska na sygnał sędziego i przez osobę, która wygrała losowanie. Rywal musi się znajdować w odległości 3 metrów od piłki,
c.wznowienie gry po stracie gola następuje od bramki, przy czym:
• zawodnik samodzielnie wprowadza piłkę do gry nogą. Pierwsze dotknięcie piłki stojącej nieruchomo w odległości maksymalnie 2 metrów od bramki to wprowadzenie jej do gry, następnie ten sam zawodnik może wykonać dowolne zagranie,
• przeciwnik musi znajdować się w strefie środkowej boiska,
• w momencie, gdy napastnik wznowi grę, obrońca może wejść do swojej strefy strzału (strefy obrony rywala), ale nie może wejść do własnej strefy obrony i czekać na rywala. Wejście do własnej strefy obrony jest możliwe tylko w momencie, gdy rozpoczyna się bezpośredni pojedynek 1×1 z przeciwnikiem,
GRA NIEDOZWOLONA I NIEWŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE
a.stosuje się następujące kary dyscyplinarne:
• każdy faul kwalifikujący się do podyktowania rzutu wolnego bezpośredniego oznacza rzut karny, wykonywany z połowy boiska na pustą bramkę,
• za poważne przewinienia (np. poważny rażący faul, gwałtowne agresywne zachowanie, oplucie przeciwnika/innej osoby, używanie ordynarnego, obelżywego, obraźliwego języka/gestów) sędzia winien od razu stosować karę wykluczenia, co powoduje zakończenie meczu i weryfikację jego wyniku zgodnie z § 9 ust. 5 Regulaminu,
b.stosuje się zakaz:
• prowadzenia piłki tyłem lub bokiem na dystansie przekraczającym 3 metry lub przez czas dłuższy niż 5 sekund – w takiej sytuacji sędzia dyktuje rzut wolny pośredni dla przeciwnika,
• blokowania piłki tyłem lub bokiem przez czas dłuższy niż 5 sekund – w takiej sytuacji sędzia dyktuje rzut wolny pośredni dla przeciwnika,
• wejścia do swojej strefy obrony przed rozpoczęciem bezpośredniego pojedynku 1×1 z przeciwnikiem – za pierwsze złamanie tej zasady sędzia dyktuje rzut wolny pośredni, za drugie i każde kolejne rzut karny,
RZUTY WOLNE
a.wszystkie rzuty wolne bezpośrednie są automatycznie rzutami karnymi,
b.w przypadku rzutów wolnych pośrednich zanim piłka zostanie wprowadzona do gry, przeciwnik musi znajdować się w odległości co najmniej 3 metrów od piłki. Zawodnik samodzielnie wprowadza piłkę nogą. Pierwsze dotknięcie piłki stojącej nieruchomo to wprowadzenie jej do gry, piłka jest w grze i ten sam zawodnik może wykonać dowolne zagranie,
RZUT KARNY
a.rzut karny wykonuje się z połowy boiska na pustą bramkę,
b.przeciwnik musi znajdować się poza polem gry. W przypadku, gdy piłka uderzy w obramowanie bramki i nie opuści pola gry, zawodnik broniący wznawia grę od rzutu wolnego pośredniego. Zawodnik wykonujący rzut karny nie może dobijać piłki,
WRZUT
a.zawodnik samodzielnie wprowadza piłkę nogą. Pierwsze dotknięcie piłki stojącej nieruchomo na linii bądź poza boiskiem to wprowadzenie jej na boisko, następnie piłka jest w grze i ten sam zawodnik może wykonać dowolne zagranie,
b.nie można zdobyć gola w pierwszym kontakcie z piłką,
c.przeciwnik musi znajdować się co najmniej 3 metry od piłki. Od momentu pierwszego zagrania wprowadzającego piłkę na boisko przeciwnik może odebrać piłkę wykonującemu,
RZUT OD BRAMKI
a.zawodnik samodzielnie wprowadza piłkę nogą. Pierwsze dotknięcie piłki stojącej nieruchomo w odległości maksymalnie 2 metrów od bramki to wprowadzenie jej do gry następnie ten sam zawodnik może wykonać dowolne zagranie,
b.przeciwnik musi znajdować się w strefie środkowej boiska aż do momentu wprowadzenia piłki do gry,
RZUT ROŻNY
a.zawodnik samodzielnie wprowadza piłkę nogą. Pierwsze dotknięcie piłki stojącej nieruchomo w polu rożnym to wprowadzenie jej na boisko, następnie piłka jest w grze i ten sam zawodnik może wykonać dowolne zagranie,
b.nie można zdobyć gola w pierwszym kontakcie z piłką,
c.przeciwnik musi znajdować się co najmniej 3 metry od piłki. Od momentu pierwszego zagrania wprowadzającego piłkę na boisko przeciwnik może odebrać piłkę wykonującemu,
INNE PRZEPISY GRY W TURNIEJU
a.sędzia ma prawo w trakcie meczu wyróżnić zawodnika, trenera, opiekuna lub kibica zespołu ZIELONĄ KARTKĄ za wybitne zachowania fair play wobec rywala,
b.trener zawodnika/towarzyszący zawodnikowi przedstawiciel klubu w trakcie rozgrywania meczu powinien znajdować się na trybunach lub za ogrodzeniem boiska. Wejście na boisko może nastąpić wyłącznie na wyraźne polecenie sędziego meczu,
c.rodziny zawodników/zawodniczek oraz inne osoby wspierające uczestników turnieju winni znajdować się na trybunach